Rédiger le brand statement

Qui est, que propose une marque et pour qui ? Nos consultants s’imprègnent de l’ADN de votre marque, de son patrimoine et de son ambition pour identifier la raison de son existence (le WHY), les spécificités de son savoir-faire (le HOW) et l’unicité de son offre (le WHAT). A partir de toute la richesse et la profondeur de votre marque, il s’agit, lors d’un atelier de travail, d’exprimer en une phrase ce qui la rend unique. Le brand statement est le point d’ancrage de la stratégie de marque en termes d’image et de codes. Il sera ensuite traduit en une « Retail Story » cohérente, identitaire et incarnée en point de vente, elle-même déclinée en une expérience client mémorable. Cette « Retail Story » est le fil rouge entre tous les leviers de l'expérience client (architecture, selling ceremony, visual merchandising, etc.).

Définir la stratégie Retail

"L'emplacement, l'emplacement et encore l'emplacement". Si ce vieil adage du retail est toujours autant d’actualité, se trouver au bon endroit au bon moment reste un challenge. Pour y parvenir, nous aidons nos clients à définir ou adapter leur modèle de développement retail à leurs objectifs d’image et de business (quel pays, quelles villes, quels centres commerciaux) mais aussi à définir le meilleur format d’espace et la typologie d’assortiment produit le plus efficace. Nous intervenons sur tous les continents et en particulier l’Asie, ce qui nourrit notre connaissance sans cesse réactualisée des évolutions des profils clients du luxe. Nous pouvons intervenir pour une marque naissante en recherche de notoriété ou pour une grande maison déjà assise sur un réseau existant.

Créer une expérience client unique

Quelle recette magique permet de créer une expérience en boutique unique et mémorable ? Nos consultants vous accompagnent au cours d’ateliers, pour inventer « la Retail Story ». Inspirée par la plateforme de marque, elle est le point d’ancrage narratif à l’expérience proposée et donne à votre boutique son identité et son caractère inoubliable. Cette Retail Story s’incarnera ensuite dans la relation entre le visiteur (client ou pas), les produits et le staff. Puis nous la déroulons sur tous les leviers retail, dans une approche multi-canale. La Retail Story et l’expérience client sont ensuite généralement formalisées dans un Brief Retail. Il est le document de référence indispensable pour tous les partenaires créatifs et opérationnels amenés à travailler sur l’expérience retail. Il regroupe les objectifs et la stratégie du projet, le Brief Image et le Brief Expérience ainsi qu’un Brief Commercial et un Brief Fonctionnel pour assurer l’efficacité retail de ces futurs espaces.

Améliorer la productivité des espaces

L’expérience du client en boutique relève de ses interactions avec la marque, les produits et le staff. Pour créer une expérience magique et néanmoins répétable, il est indispensable d’en maitriser les ressorts, en activant tous les leviers retail avec rigueur et précision : concept architectural, cérémonie de vente, services proposés, … Nos consultants établissent un bilan approfondi d’un concept ou d’une boutique en particulier et identifient les axes d’amélioration sur des sujets tels que l’expression de la marque en point de vente, l’efficacité commerciale et fonctionnelle, le traitement client ou encore l’impact digital. Au-delà de la Retail Story, nous développons des principes, recommandations et plans d’action pragmatiques et tangibles, avec pour objectif d’impacter tous les indicateurs clé du retail (le trafic, le taux de conversion, le montant du panier moyen et, in fine, les ventes) et vous permettre d’atteindre une croissance à deux chiffres après l’activation de notre plan 360°.

Choisir le bon talent créatif

Le choix d’un architecte ou d’une agence de design web a des implications telles qu’il doit être motivé par d’autres critères que la notoriété ou la réputation. A travers la mise en place d’un processus de sélection rigoureux, alimenté par un réseau de plus de 300 architectes soigneusement sélectionnés, nous avons développé une expertise unique permettant de trouver le collaborateur créatif en parfaite adéquation avec vos besoins. En 8 ans, nous avons piloté avec succès plus de 45 compétitions créatives pour des concepts archi. La démarche est fondamentalement la même lorsqu’il s’agit d’une création web. Nous pilotons également le choix des talents créatifs pour les campagnes de marketing et de communication de distributeurs-enseignes comme SKP, le plus grand mall de luxe en Chine.

Transformer les organisations

Les mutations profondes qu’engendrent le digital, la customer centricity et l’omnicanal mettent à rude épreuve les structures des entreprises, leurs modes de fonctionnement, les compétences et les comportements… tous ces ingrédients qui, par le passé, ont contribué aux succès des entreprises et n’arrivent plus à provoquer la même alchimie.

Transformer les différentes composantes de l’organisation sans se renier, révéler ses actifs, donner de l’élan et de l’envie tels sont les engagements des consultants MAD.

Pour y arriver, notre action commence par un assessment de l’organisation. Cet assessment croise trois expertises : l’expertise stratégique Luxe & Retail (en quoi l’organisation permet-elle de répondre aux défis stratégiques de l’entreprise), l’expertise des métiers et leur besoin d’évolution (via MAD Talent), l’expertise Development People (via MAD Academy). Cette première phase est fondatrice. Elle permet d’établir le case for change de l’organisation, pilier du mouvement à engager. Il précise finement le besoin de changer, identifie les éléments à préserver et amplifier, les composantes de l’organisation qu’il faut faire évoluer et vers où. Un travail de conception puis de mise en œuvre s’engage ensuite en fonction de notre analyse de l’environnement managérial et social (change DNA) de l’entreprise et de la criticité des changements (change index).

Redéfinir votre Relation Client personnalisée

Longue vie au CRM et au Clienteling ! Nous sommes convaincus que la pérennisation de relations personnalisées et durables est inhérente au luxe, et que le personnel de vente est le facteur clé du succès. Nous travaillons avec vous sur « le dernier kilomètre » pour que vos investissements en gestion de bases de données et outils d’analyses portent leurs fruits, et donnent à votre personnel en boutique les moyens de délivrer un service supérieur, personnalisé et durable.

Garantir les meilleures compétences

Vous pouvez avoir la meilleure stratégie retail en place, la Retail Story la plus extraordinaire, l’organisation merchandising la plus efficace, si votre personnel n’incarne pas l’esprit de la marque, tout en créant une relation unique et personnalisée avec le client, il ne restera pas grand chose de l’expérience visée. Au delà des parcours et modules de formation techniques existant, nous construisons avec vous des programmes sur-mesure fondés sur les compétences qualitatives et interpersonnelles (parcours de formation, coaching, processus de recrutement et définition des profils). C’est ici que les synergies entre MAD et MAD Talent (executive Search) sont les plus fortes.

Cabinet de conseil leader
en Expérience Client et en Retail
pour les marques premium et de luxe.

Cabinet d’Executive Search
reconnu pour identifier et recruter
les talents du retail et de l’expérience client.

Organisme de formation
dédié à la formation
autour de l’expérience client.

Rédiger le brand statement

Qui est, que propose une marque et pour qui ? Nos consultants s’imprègnent de l’ADN de votre marque, de son patrimoine et de son ambition pour identifier la raison de son existence (le WHY), les spécificités de son savoir-faire (le HOW) et l’unicité de son offre (le WHAT). A partir de toute la richesse et la profondeur de votre marque, il s’agit, lors d’un atelier de travail, d’exprimer en une phrase ce qui la rend unique. Le brand statement est le point d’ancrage de la stratégie de marque en termes d’image et de codes. Il sera ensuite traduit en une « Retail Story » cohérente, identitaire et incarnée en point de vente, elle-même déclinée en une expérience client mémorable. Cette « Retail Story » est le fil rouge entre tous les leviers de l'expérience client (architecture, selling ceremony, visual merchandising, etc.).

Définir la stratégie Retail

"L'emplacement, l'emplacement et encore l'emplacement". Si ce vieil adage du retail est toujours autant d’actualité, se trouver au bon endroit au bon moment reste un challenge. Pour y parvenir, nous aidons nos clients à définir ou adapter leur modèle de développement retail à leurs objectifs d’image et de business (quel pays, quelles villes, quels centres commerciaux) mais aussi à définir le meilleur format d’espace et la typologie d’assortiment produit le plus efficace. Nous intervenons sur tous les continents et en particulier l’Asie, ce qui nourrit notre connaissance sans cesse réactualisée des évolutions des profils clients du luxe. Nous pouvons intervenir pour une marque naissante en recherche de notoriété ou pour une grande maison déjà assise sur un réseau existant.

Créer une expérience client unique

Quelle recette magique permet de créer une expérience en boutique unique et mémorable ? Nos consultants vous accompagnent au cours d’ateliers, pour inventer « la Retail Story ». Inspirée par la plateforme de marque, elle est le point d’ancrage narratif à l’expérience proposée et donne à votre boutique son identité et son caractère inoubliable. Cette Retail Story s’incarnera ensuite dans la relation entre le visiteur (client ou pas), les produits et le staff. Puis nous la déroulons sur tous les leviers retail, dans une approche multi-canale. La Retail Story et l’expérience client sont ensuite généralement formalisées dans un Brief Retail. Il est le document de référence indispensable pour tous les partenaires créatifs et opérationnels amenés à travailler sur l’expérience retail. Il regroupe les objectifs et la stratégie du projet, le Brief Image et le Brief Expérience ainsi qu’un Brief Commercial et un Brief Fonctionnel pour assurer l’efficacité retail de ces futurs espaces.

Améliorer la productivité des espaces

L’expérience du client en boutique relève de ses interactions avec la marque, les produits et le staff. Pour créer une expérience magique et néanmoins répétable, il est indispensable d’en maitriser les ressorts, en activant tous les leviers retail avec rigueur et précision : concept architectural, cérémonie de vente, services proposés, … Nos consultants établissent un bilan approfondi d’un concept ou d’une boutique en particulier et identifient les axes d’amélioration sur des sujets tels que l’expression de la marque en point de vente, l’efficacité commerciale et fonctionnelle, le traitement client ou encore l’impact digital. Au-delà de la Retail Story, nous développons des principes, recommandations et plans d’action pragmatiques et tangibles, avec pour objectif d’impacter tous les indicateurs clé du retail (le trafic, le taux de conversion, le montant du panier moyen et, in fine, les ventes) et vous permettre d’atteindre une croissance à deux chiffres après l’activation de notre plan 360°.

Choisir le bon talent créatif

Le choix d’un architecte ou d’une agence de design web a des implications telles qu’il doit être motivé par d’autres critères que la notoriété ou la réputation. A travers la mise en place d’un processus de sélection rigoureux, alimenté par un réseau de plus de 300 architectes soigneusement sélectionnés, nous avons développé une expertise unique permettant de trouver le collaborateur créatif en parfaite adéquation avec vos besoins. En 8 ans, nous avons piloté avec succès plus de 45 compétitions créatives pour des concepts archi. La démarche est fondamentalement la même lorsqu’il s’agit d’une création web. Nous pilotons également le choix des talents créatifs pour les campagnes de marketing et de communication de distributeurs-enseignes comme SKP, le plus grand mall de luxe en Chine.

Transformer les organisations

Les mutations profondes qu’engendrent le digital, la customer centricity et l’omnicanal mettent à rude épreuve les structures des entreprises, leurs modes de fonctionnement, les compétences et les comportements… tous ces ingrédients qui, par le passé, ont contribué aux succès des entreprises et n’arrivent plus à provoquer la même alchimie.

Transformer les différentes composantes de l’organisation sans se renier, révéler ses actifs, donner de l’élan et de l’envie tels sont les engagements des consultants MAD.

Pour y arriver, notre action commence par un assessment de l’organisation. Cet assessment croise trois expertises : l’expertise stratégique Luxe & Retail (en quoi l’organisation permet-elle de répondre aux défis stratégiques de l’entreprise), l’expertise des métiers et leur besoin d’évolution (via MAD Talent), l’expertise Development People (via MAD Academy). Cette première phase est fondatrice. Elle permet d’établir le case for change de l’organisation, pilier du mouvement à engager. Il précise finement le besoin de changer, identifie les éléments à préserver et amplifier, les composantes de l’organisation qu’il faut faire évoluer et vers où. Un travail de conception puis de mise en œuvre s’engage ensuite en fonction de notre analyse de l’environnement managérial et social (change DNA) de l’entreprise et de la criticité des changements (change index).

Redéfinir votre Relation Client personnalisée

Longue vie au CRM et au Clienteling ! Nous sommes convaincus que la pérennisation de relations personnalisées et durables est inhérente au luxe, et que le personnel de vente est le facteur clé du succès. Nous travaillons avec vous sur « le dernier kilomètre » pour que vos investissements en gestion de bases de données et outils d’analyses portent leurs fruits, et donnent à votre personnel en boutique les moyens de délivrer un service supérieur, personnalisé et durable.

Garantir les meilleures compétences

Vous pouvez avoir la meilleure stratégie retail en place, la Retail Story la plus extraordinaire, l’organisation merchandising la plus efficace, si votre personnel n’incarne pas l’esprit de la marque, tout en créant une relation unique et personnalisée avec le client, il ne restera pas grand chose de l’expérience visée. Au delà des parcours et modules de formation techniques existant, nous construisons avec vous des programmes sur-mesure fondés sur les compétences qualitatives et interpersonnelles (parcours de formation, coaching, processus de recrutement et définition des profils). C’est ici que les synergies entre MAD et MAD Talent (executive Search) sont les plus fortes.

Defining the brand statement

Who is the brand, what does it offer and for who?
Our expert consultants immerse themselves in your brand’s DNA, heritage and ambition to identify the reason for its existence (its WHY), the specificities of its know-how (its HOW) and the uniqueness of its offer (its WHAT). During a workshop, they help you express the very essence and richness of the brand in one sentence.
The brand statement is the anchor point of the brand strategy in terms of image and codes. It is then translated into a consistent and proprietary Retail Story in a boutique, unifying all levers of the client experience.

零售策略咨询服务

“零售的成功在于‘位置,位置和位置’”,这句耳熟能详的宣言时至今日仍然震耳。然而,如何能够在正确的时间选择正确的地点,却变得越来越具有挑战性。MAD的零售策略咨询服务致力于帮助客户制定其渠道分销战略,择选最佳的零售地点(在哪个国家/哪个城市/哪个商场),从而帮助品牌建立起强大且盈利的零售网络。除了位置这一因素,零售策略咨询服务还包含了对最佳零售形式和最优产品组合的思考和制定。 无论是新兴品牌追求的市场曝光,还是成熟品牌寻求的全新定位,MAD都将用专业的服务帮助品牌打造最优的零售模式。

Setting up the retail strategy

The famously coined statement that successful retail is all about “location, location location” remains valid to this day, however, being in the right place at the right time is becoming progressively more challenging. We help our clients to define their distribution channel strategy, to target the right retail locations (malls / cities / countries) and to build a strong and profitable network. But beyond location, it is also about defining the correct format and the optimal product assortment. Our role is to help develop and fine-tune our Clients’ distribution models, whether it be for a new brand seeking exposure, or for a more mature Maison looking to reposition.

打造独特的客户体验

是什么让某个零售空间变得特别?迪奥或卡地亚这样的国际一线品牌又是如何管理品牌来获得并巩固自身独特而明确的形象呢?通过一系列的研讨会,MAD的专家顾问将与您一起去定义专属于品牌自身的“零售故事”。我们所打造的“零售故事”源自对品牌DNA的深度探寻,它将为品牌的零售空间带来清晰个性的品牌定义,并成为为每个到访的消费者带来最难忘客户体验的品牌精髓。 而且借助于多渠道的传递,我们得以将“零售故事”应用于消费者体验的每个环节,达成协同一致的跨渠道客户体验。

Creating a unique client experience

What is it that makes a store so special, and how for example, do powerhouses such as Dior or Cartier manage so well to niche their distinctive and unmistakable brand identities? Our expert consultants work with you in a series of workshops to determine what we call your 'Retail Story’: driven by the Brand DNA, the Retail Story is the very essence of the store, and provides a clear definition of the store’s personality, which is what makes each visit memorable. We then apply the Retail Story consistently across every single aspect of the customer experience, in a omni-channel approach.

The Retail Story and the client experience are then formalized in a Retail Brief which will be the reference document for all stakeholders and will take into account the various retail formats. It gathers the project’s objectives and strategy, the Image Brief to inspire the creative partners as well as a Commercial Brief and a Functional Brief to ensure the retail efficiency of the future spaces.

打造360度零售行动计划

消费者店内体验的实质,其实是消费者与品牌互动时所感受、所理解、所喜爱和所触碰到的东西。 在这里,零售的魔法由缜密的逻辑所推动,力求在360度的各个环节上激活最佳的消费者体验:建筑概念,视觉营销,商品组合,科技和数字化整合,员工举止和销售仪式等各个方面。我们为客户量身制定指导准则,提振计划等各种零售计划,以推动客流,转化率,客单价和销售业绩的卓越提升。我们的目标是:在360度行动计划实施后,我们的服务将为品牌带来至少两位数的业绩增长。

Improving the space productivity

The client’s in-store experience is essentially what he feels, understands, loves, and senses in his interaction with the brand. Here, the magic is driven by logic, through the consistent activation of all levers : architectural concept, visual merchandising, product assortment and merchandising, technology and digital integration, staff attitude and selling ceremony.

Our consultants provide a comprehensive assessment report of a concept or of a specific boutique and identify axis of improvement on various subjects like brand expression, commercial and functional efficiency, client treatment or digital impact.

We issue guidelines, bibles, tangible booster plans, … Everything that impacts traffic, conversion rate, average basket value and ultimately sales: our goal is to reach double digit growth after the activation of our 360 action plan.

创意人才择选

对于建筑师(或者设计师)的选择是非常重大的决定,所以考虑的因素应该不止于其声誉、名声或是在设计评论或建筑文摘中往往被过渡夸赞的文章。MAD根据多年的行业经验,制定了严格的择选程序,帮助我们的客户在过去8年中完成了超过45次的成功竞标。我们精心挑选并搭建了由300多名建筑师组成的庞大关系网络,正因为此我们知道在哪里可以找到最能够满足您的需求的潜在合作伙伴,而不仅仅是依靠媒体报道进行选择。

Helping choose the creative talents

The choice of an architect (or a designer) is such a commitment that it ought to be driven by more than reputation, fame, or hyped-up articles published in design reviews and architectural digests. We have developed a rigorous tender process, conducting over the past 8 years, more than 45 successful competitions. Because we have carefully hand-picked and nurtured a network of more than 300 architects, we know where to find the relevant potential partners for you – based on your needs, not on what the press says.

We also help choose creative talents designing marketing and communication campaigns for distributor brands such as SKP, the biggest luxury mall in China.

购物中心和百货商店

世界各地的购物中心和百货商场每天都在面临着新的挑战,特别是在亚洲地区:消费者迅速地变化并提出越来越高的购物需求;国际品牌采取谨慎的开店策略对待每一次的销售网络扩张;整体竞争格局也随着更多企业的参与而变得越来越严峻。 为了能够在紧张的竞争局势中取得成功,百货公司和购物中心必须赢得“体验之战”,制定周密计划以提高每个楼层的运营效率(品类管理,品牌选择,娱乐和服务业态的提升等),开发新的运营技能(品牌塑造,视觉陈列, 多品牌区域打造......),同时在每一天的实践中都拥抱创新! 在过去的四年里,MAD与众多国际领先购物中心和百货公司有过深入合作,构建了MAD在此领域无与伦比的专业地位,其中北京SKP的革新改造是我们最有代表性的成功案例。

Malls and department stores

Malls and department stores across the world are facing challenging times, especially in Asia : customers are changing fast and have become more demanding, international brands are implementing new opening strategies, and the competitive landscape is getting tougher amid a cloudy economic environment. To succeed, department stores and malls have to win the experience war and need to develop a rigorous approach to boost efficiency at every floor (category management, brand assortment, entertainment and services,…), to develop new skills (branding, visual merchandising, multibrand areas,…) while embracing innovation… every single day! Over the last 4 years, MAD has gained an unparalleled expertise in working with leading malls and departments stores, the most iconic example being the internationally appraised renovation of SKP in Beijing.

店内营销:创造客流

鉴于线下店铺是品牌营销和交流活动的核心场所,店内营销已经成为奢侈品和高档品牌的战略布局重点。如同品牌外包的营销部门,MAD将我们所擅长的零售元素与数字社交媒体以创新的方式深入结合,以此来带动大量客流,并推动消费者与品牌进行深入的沟通与了解。通过定义精准的沟通策略、发现和选择最契合的营销机构或专家、监督店内营销的具体实施并评估其成功与否,MAD帮助客户最大程度地提高到店客流。我们最新的成功案例包括:对中国最大的奢侈品百货北京SKP的革新改造,以及与历峰集团合作推出一个全新的零售概念。

Defining a unique way to connect with clients

Long live CRM and clienteling! We believe that the age of ‘people driven CRM’ has arrived, for which the full empowerment of the sales associates is the veritable driver. We work with you on 'The Last Mile’, making sure that your investment in CRM data, infrastructure and tools is fully leveraged and calibrated to a more engaged staff - able to build a more personalized and durable relationship with your clients.

客户关系管理和维护

如何管理好与客户之间的关系是零售业永恒的主题!我们坚信“以人为本的客户关系管理”的时代已经来临。在这个新时代中,销售人员是零售业绩取得成功的主要推动力。 我们将帮助客户解决零售业“最后一公里”的关键性难题,帮助客户确保对于CRM结构,数据库和相关工具的投资是明智的且得到了充分的利用,从而标准化地推进销售人员的服务水平,满足客户的个性化需求,与消费者建立持久而紧密的关系。

Securing the best skills

You may have the best Retail Strategy, the most amazing Retail Story and the best merchandising guidelines, if the staff do not empower the brand attitude, and create a unique and personalized relationship with the customer, nothing will remain long term… Beyond the training path and the training modules, we build with our clients bespoke soft skills programs (training path, coaching, recruitment processes and profile definitions). This is where the synergies between MAD and MAD Talent are the strongest.

员工培训服务

即使您已制定出最好的零售战略,最佳的零售故事和销售指导方针, 但从长远角度来看, 如果员工不能准确传达品牌理念和品牌价值,不能与客户建立起独特而持久的客户关系, 所有的努力都将徒劳无益。

除了传统的培训模块和培训项目之外,我们还会为客户量身定制员工技能的塑造方案(技能培训,特别辅导,招聘流程和职能描述),这就是MAD和MAD Talent之间有机结合的强力所在。

Delphine Vitry

Associée Fondateur

@ MAD / Fonde MAD en 2009 avec Jean, et depuis, réfléchit au retail de 2030, développe de nouveaux clients, choye les anciens, et passe le plus de temps possible dans les boutiques aux quatre coins du monde. En 2016, elle fonde l'association LaFrenchLuxe avec un noyau d'entrepreneurs, en vue de créer un réseau de compétences, imaginer le Luxe de demain et faire rayonner les pépites du Luxe français. SUPER POUVOIR / Capable de faire 4 choses en même temps sans rien lâcher, même pas son téléphone. AVANT / EM Lyon, Dauphine, Vuitton, Céline. ET AUSSI / Rencontrer de nouvelles personnes dès que possible, pour le plaisir d’avoir de nouvelles idées à partager. Membre des entrepreneurs Croissance+ et membre fondateur de LaFrenchLuxe.

Delphine Vitry

Founding Partner

@ MAD / Started MAD in 2009 with Jean. Since then, thinks about what will retail be in 2030, develops new clients, pampers the existing ones and spends as much time as possible in stores all around the world. In 2016, she founded in collaboration with a few entrepreneurs LaFrenchLuxe, an association aiming at creating a skills network, thinking about the Luxury of tomorrow and promoting the French luxury "golden nuggets". SUPERPOWER / Capable of doing four things at the same time without letting go of anything, even her phone. BEFORE / EM Lyon, Dauphine, Louis Vuitton and Celine. AND ALSO / Loves meeting new people and sharing new ideas. Member of the entrepreneurs Croissance+ and founding member of LaFrenchLuxe.

Delphine Vitry

创始合伙人

在MAD / Started MAD in 2009 with Jean. Since then, thinks about what will retail be in 2030, develops new clients, pampers the existing ones and spends as much time as possible in stores all around the world. In 2016, she founded in collaboration with a few entrepreneurs LaFrenchLuxe, an association aiming at creating a skills network, thinking about the Luxury of tomorrow and promoting the French luxury "golden nuggets". 超能力 / Capable of doing four things at the same time without letting go of anything, even her phone. 个人经历 / EM Lyon, Dauphine, Louis Vuitton and Celine. 其他 / Loves meeting new people and sharing new ideas. Member of the entrepreneurs Croissance+ and founding member of LaFrenchLuxe.

Jean Revis

Associé Fondateur

@ MAD / Accompagne beaucoup de clients MAD depuis 5 ans ! A développé un goût particulier pour les malls, grands magasins et pour la Chine ces dernières années… SUPER POUVOIR / Immunisé contre le Jet Lag. AVANT / Gapençais rescapé, HEC puis 15 ans de conseil opérationnel et stratégique en tant qu’associé dans 2 start-ups. ET AUSSI / Partage avec Montesquieu la conviction que « La gravité fait le bonheur des imbéciles », et donc prend un malin plaisir à mettre une touche d’humour au quotidien.

Jean Revis

Founding Partner

@ MAD / Works with many clients, has recently grown a specific taste for malls, department stores and China. SUPERPOWER / Immune to Jet Lag. BEFORE / HEC, 15 years of operational and strategic consulting as a partner in two consulting start-ups. AND ALSO / Shares with Montesquieu the belief that " Severity makes the fools happy", and therefore enjoys a daily dose of humor ... with a touch of hedonism.

Jean Revis

创始合伙人

在MAD / Works with many clients, has recently grown a specific taste for malls, department stores and China. 超能力 / Immune to Jet Lag. 个人经历 / HEC, 15 years of operational and strategic consulting as a partner in two consulting start-ups. 其他 / Shares with Montesquieu the belief that " Severity makes the fools happy", and therefore enjoys a daily dose of humor ... with a touch of hedonism.

Julie Becker

Partner

@ MAD / Accompagne les clients dans la (re)définition d’expériences clients identitaires, et dans la mise en place de stratégies retail et merchandising incroyablement efficaces. SUPER POUVOIR / Capable d'analyser ou de détecter un problème dans n'importe quel rapport chiffré en moins de 20 secondes. AVANT / HEC puis 8 ans de Retail chez Céline (LVMH). ET AUSSI / Responsable de l’animation chez MAD, super maman de 3 enfants, et grande amatrice de chocolat sous toutes ses formes.

Julie Becker

Partner

@ MAD  A member of MAD since the early days,  supports her clients in the (re)definition of unique in-store client experiences, and in the implementation of  retail merchandising strategies. SUPERPOWER  To analyse or detect a problem in any numerical report in a flash. BEFORE  / HEC then 8 years in retail at Celine (LVMH). AND ALSO / Chief Entertainment officer at MAD, super mom of 3 kids, and chocolate lover in all its forms.

Julie Becker

Partner

@ MAD  A member of MAD since the early days,  supports her clients in the (re)definition of unique in-store client experiences, and in the implementation of  retail merchandising strategies. SUPERPOWER  To analyse or detect a problem in any numerical report in a flash. BEFORE  / HEC then 8 years in retail at Celine (LVMH). AND ALSO / Chief Entertainment officer at MAD, super mom of 3 kids, and chocolate lover in all its forms.

Véronique Le Bansais

Partner

@ MAD / En charge du pôle cosmétique. Accompagne également des maisons horlogères et joaillières afin d'imaginer leur concept boutique de demain. SUPER POUVOIR / Emission d'énergie solaire. AVANT / HEC, LSE, 12 ans de Marketing dans la cosmétique (Bourjois / Dior) et création de deux marques de joaillerie. ET AUSSI / Cosmopolite avec plus de 15 années passées à Mexico, Montréal, Los Angeles, Washington DC et Londres.

Véronique Le Bansais

Partner

@MAD / In charge of the Cosmetic practice. Also supports Fine watch and jewelry brands in imagining their future store concept, linking the dream to a cunning commercial efficiency. SUPERPOWER / Radiates solar energy. BEFORE / HEC, LSE, 12 years of Marketing in the cosmetic industry (Bourgeois, Dior) & creation of two jewelry brands. AND ALSO / Cosmopolitan with more than 15 years spent in Mexico, Montreal, Los Angeles, Washington DC & London.

Véronique Le Bansais

Partner

@MAD / In charge of the Cosmetic practice. Also supports Fine watch and jewelry brands in imagining their future store concept, linking the dream to a cunning commercial efficiency. SUPERPOWER / Radiates solar energy. BEFORE / HEC, LSE, 12 years of Marketing in the cosmetic industry (Bourgeois, Dior) & creation of two jewelry brands. AND ALSO / Cosmopolitan with more than 15 years spent in Mexico, Montreal, Los Angeles, Washington DC & London.

Lili Chen

Partner

@ MAD / Rejoint MAD en janvier 2014, se concentre sur le développement du marché chinois et sur le consulting marketing. SUPER POUVOIR / Un sixième sens Marketing AVANT / Procter & Gamble ; ESSEC ; Christian Dior ; Printemps. ET AUSSI / amatrice de culture française, et, plus généralement, d’art (depuis Le Cri de Munch jusqu'aux Nymphéas de Monet).

Lili Chen

Partner

@ MAD / Focus on China development and Marketing consulting. SUPERPOWER / A 6th sense for marketing. BEFORE / Procter & Gamble; ESSEC; Christian Dior; Printemps. AND ALSO / Lover of all French things and big art fan (from Le Cri to Les Nymphéas).  

Lili Chen

Partner

@ MAD / Focus on China development and Marketing consulting. SUPERPOWER / A 6th sense for marketing. BEFORE / Procter & Gamble; ESSEC; Christian Dior; Printemps. AND ALSO / Lover of all French things and big art fan (from Le Cri to Les Nymphéas).  

Alain Damond

Directeur de MAD London

@ MAD / En charge de MAD London. SUPER POUVOIR / Capable de restituer le DNA d’une marque plus vite que son ombre. AVANT / EM Lyon, Master ESCP, Ogilvy, Mediabrands. ET AUSSI / Résident Eurostar, cuistot à ses heures, pongiste du dimanche.

Alain Damond

Director MAD London

@ MAD / Help grow MAD's footprint in new territories. SUPERPOWER / To understand any Brand DNA's in a flash. BEFORE / EM Lyon, Master ESCP, Ogilvy, Mediabrands. AND ALSO / Eurostar resident, burgundy lover, table football fanatic.

Alain Damond

Director MAD London

@ MAD / Help grow MAD's footprint in new territories. SUPERPOWER / To understand any Brand DNA's in a flash. BEFORE / EM Lyon, Master ESCP, Ogilvy, Mediabrands. AND ALSO / Eurostar resident, burgundy lover, table football fanatic.

Julien Cazier

Partner, Directeur MAD Talent

@ MAD / Au sein de MAD Talent, gère deux activités complémentaires : Coaching & Accompagnement de carrière et Recrutement. SUPER POUVOIR / Télékinésie, télépathie, téléphonie. AVANT / Architecture DPLG, Master RH CNAM, Decathlon, Archibat, Université Paris Descartes,… ET AUSSI / Sport, Horlogerie, Design… Taxidermiste pour enfants en bas âge.

Julien Cazier

Partner, Director MAD Talent

@ MAD / Leads the executive talent search and coaching practice at MAD Talent. SUPERPOWER / Teleportation (although not totally operational yet). BEFORE / Architecture DPLG, Master RH CNAM, Decathlon, Archibat, Université Paris-Descartes. AND ALSO / Loves sports, fine watches, design.

Julien Cazier

Partner, Director MAD Talent

@ MAD / Leads the executive talent search and coaching practice at MAD Talent. SUPERPOWER / Teleportation (although not totally operational yet). BEFORE / Architecture DPLG, Master RH CNAM, Decathlon, Archibat, Université Paris-Descartes. AND ALSO / Loves sports, fine watches, design.

Marie Marchant

Partner

@ MAD / Développement de MAD auprès de grandes marques, mais aussi de malls et department stores. SUPER POUVOIR / Navigue sans boussole de la place Vendôme aux centres commerciaux de périphérie et comprend  ses clients chinois ou mexicains (presque) sans décodeur. AVANT / HEC, 10 ans de Conseil en Stratégie (OC&C, Roland Berger) et 5 ans au Mexique (Tec de Monterrey, Junior League). ET AUSSI Cuisine et déguste le canard sous toutes ses formes et se ressource au vent des plages du Nord.

Marie Marchant

Partner

@ MAD /  Involved since 2012 in MAD's development with big brands but also malls and department stores. SUPERPOWER to browse easily between the Place Vendôme and suburban commercial centers and understands Chinese or Mexican clients... (almost) without a decoder! BEFORE HEC, 10 years of strategic Consulting (OC&C, Diligence Partners, Roland Berger) and 5 years in Mexico (Tec de Monterrey, Junior League). AND ALSO Home manager of 3 boys, duck cooker and lover in all its forms, promoter of the beaches of North of France.

Marie Marchant

Partner

@ MAD /  Involved since 2012 in MAD's development with big brands but also malls and department stores. SUPERPOWER to browse easily between the Place Vendôme and suburban commercial centers and understands Chinese or Mexican clients... (almost) without a decoder! BEFORE HEC, 10 years of strategic Consulting (OC&C, Diligence Partners, Roland Berger) and 5 years in Mexico (Tec de Monterrey, Junior League). AND ALSO Home manager of 3 boys, duck cooker and lover in all its forms, promoter of the beaches of North of France.

Céline GIGON

Partner

@ MAD / Aide les clients de MAD Talent à recruter les profils les mieux adaptés à leurs besoins et leurs organisations, grâce à une double approche de veille et de développement des talents. SUPER POUVOIR Une conscience professionnelle aigüe qui lui fait pratiquer du (mystery) shopping presque tous les week-endsAVANT ESCP, banque d’investissement, tourisme et événementiel en Chine, puis 10 ans de chasse de tête. ET AUSSI Yoga (surtout à 40°C), méditation, cuisine italienne et lectrice compulsive.

Céline GIGON

Partner

@ MAD / Helps MAD Talent clients to recruit the profiles best suited to their needs and organizations, with a dual approach combining talent watch and development. SUPERPOWER So dedicated to her clients that she practices (mystery) shopping sessions almost every weekend. BEFORE ESCP, investment banking, tourism and events in China, followed by 10 years of executive search. AND ALSO Yoga (especially at 40°C), meditation, Italian cuisine and compulsive reader.

Céline GIGON

Partner

@ MAD / Helps MAD Talent clients to recruit the profiles best suited to their needs and organizations, with a dual approach combining talent watch and development. SUPERPOWER So dedicated to her clients that she practices (mystery) shopping sessions almost every weekend. BEFORE ESCP, investment banking, tourism and events in China, followed by 10 years of executive search. AND ALSO Yoga (especially at 40°C), meditation, Italian cuisine and compulsive reader.

Séverine PIN

Directrice de MAD Academy

@ MAD / Mets en place le projet « MAD Academy» souhaitant valoriser, nourrir et challenger les acteurs directs et indirects de l’expérience client. SUPER POUVOIR N’a pas développé de syndrome ‘Lost in Translation’ durant ses 10 années passées en Asie ! AVANT HEC Paris puis plusieurs projets liés à l’éducation, au recrutement, a la mobilité des ressources dans des univers très changeants et multiculturels (France, Japon, Chine). Une des rares femmes étrangères au board d’une société japonaise. ET AUSSI Fan de la vie de famille nombreuse !

Séverine PIN

Director MAD Academy

@ MAD / Sets up the « MAD Academy » aiming at valuing, nurturing and challenging all Customer experience direct or indirect actors. SUPERPOWER Didn’t experienced the ‘Lost in Translation’ syndrome during her 10-year-long stay in Asia! BEFORE HEC Paris then several entrepreneurial projects linked to education, recruitment and people mobility in highly changing and multicultural environments (France, Japan, China). One of the rare women members of the Board of a Japanese company. AND ALSO Big fan of extended family!

Séverine PIN

Director MAD Academy

@ MAD / Sets up the « MAD Academy » aiming at valuing, nurturing and challenging all Customer experience direct or indirect actors. SUPERPOWER Didn’t experienced the ‘Lost in Translation’ syndrome during her 10-year-long stay in Asia! BEFORE HEC Paris then several entrepreneurial projects linked to education, recruitment and people mobility in highly changing and multicultural environments (France, Japan, China). One of the rare women members of the Board of a Japanese company. AND ALSO Big fan of extended family!

Caroline Bouret

DAF

@ MAD / Supervise les activités financières de MAD. SUPER POUVOIR / Voir la vie en rose. AVANT / Naive, Hachette. ET AUSSI / Adore faire des cakes sucrés, jouer du piano, lire et contempler.

Caroline Bouret

CFO

@ MAD / Oversees all financial activities. SUPERPOWER / To look at the bright side of life. BEFORE / Naive, Hachette. AND ALSO / Loves baking sweet cakes, playing the piano, reading and contemplate.

Caroline Bouret

CFO

@ MAD / Oversees all financial activities. SUPERPOWER / To look at the bright side of life. BEFORE / Naive, Hachette. AND ALSO / Loves baking sweet cakes, playing the piano, reading and contemplate.

Catherine Liju

Chef de projet

@ MAD / Aide les clients de MAD à réinventer leur expérience client en boutique dans toutes ses composantes, du corner au grand magasin, et sur tous les continents (…ou presque). SUPER POUVOIR / Rompue à tous les accents de ses clients (anglais, allemand, italien, chinois, mexicain, américain, écossais, russe, … et français). AVANT / Essec Business School, OC&C Strategy Consulting, Fashion Institute of Technology, Parsons The New School for Design. ET AUSSI / Super maman, designer textile et collectionneuse de nuanciers de couleur.

Catherine Liju

Manager

@ MAD / Supports MAD's clients in reinventing their in-store customer experience  from corners to department stores, and on (almost) any continent. SUPERPOWER Well-versed in all the accents of her clients (English, German, Italian, Chinese, Mexican, American, Russian, ... and French). BEFORE / ESSEC, OC&C Strategy Consulting, Fashion Institute of Technology, Parsons The New School for Design. AND ALSO / Super mom, textile designer and color charts collector.

Catherine Liju

Manager

@ MAD / Supports MAD's clients in reinventing their in-store customer experience  from corners to department stores, and on (almost) any continent. SUPERPOWER Well-versed in all the accents of her clients (English, German, Italian, Chinese, Mexican, American, Russian, ... and French). BEFORE / ESSEC, OC&C Strategy Consulting, Fashion Institute of Technology, Parsons The New School for Design. AND ALSO / Super mom, textile designer and color charts collector.

Meredith CLAYTON

Manager

@ MAD Accompagne les clients de MAD dans la définition et évolution de leur expérience client omni-canal avec un focus sur le digital. SUPER POUVOIR Capable de rester calme dans toute situation. AVANT ESSEC, SciencesPo Paris, The Johns Hopkins University, Monitor Group, Javelin Group. ET AUSSI Une américaine à Paris depuis plus de 10 ans, passion pour la nature, jardinière amatrice.

Meredith CLAYTON

Manager

@ MAD Supports MAD’s clients in the definition and evolution of their omni-channel client experience with a focus on the role of digital. SUPERPOWER Ability to stay calm in all situations. BEFORE ESSEC, SciencesPo Paris, The Johns Hopkins University, Monitor Group, Javelin Group. AND ALSO An American in Paris for over 10 years, passion for nature, amateur.

Meredith CLAYTON

Manager

@ MAD Supports MAD’s clients in the definition and evolution of their omni-channel client experience with a focus on the role of digital. SUPERPOWER Ability to stay calm in all situations. BEFORE ESSEC, SciencesPo Paris, The Johns Hopkins University, Monitor Group, Javelin Group. AND ALSO An American in Paris for over 10 years, passion for nature, amateur.

Claire BREGAIN

Manager

@ MAD Accompagne les clients de MAD dans la définition et mise en place de leur concept et stratégie retail. SUPER POUVOIR Très efficace et organisée… même si l'état de son bureau peut laisser penser le contraire. AVANT HEC Paris, Sciences Po Paris, Université McGill et 10 ans de conseil en stratégie (Diligence Partners et Roland Berger). ET AUSSI Adore refaire le monde autour d'un bon dîner home made et une bonne bouteille entre amis.

Claire BREGAIN

Manager

@ MAD Supports MAD clients in the definition and deployment of their retail concept and strategy. SUPERPOWER Super efficient and very organized… even though you could think otherwise when catching a glimpse of her desk. BEFORE HEC Paris, Sciences Po Paris, McGill University and 10 years of experience in strategy consulting (Diligence Partners and Roland Berger). AND ALSO Loves sharing a good home made dinner and a good glass of wine with friends.

Claire BREGAIN

Manager

@ MAD Supports MAD clients in the definition and deployment of their retail concept and strategy. SUPERPOWER Super efficient and very organized… even though you could think otherwise when catching a glimpse of her desk. BEFORE HEC Paris, Sciences Po Paris, McGill University and 10 years of experience in strategy consulting (Diligence Partners and Roland Berger). AND ALSO Loves sharing a good home made dinner and a good glass of wine with friends.

David Bourguignon

Consultant

@ MAD / Développe des concepts Retail uniques pour des clients comme Lanvin, Cartier, Nocibé – avec une vraie passion pour les missions Beauté. SUPER POUVOIR / Sait aligner les étoiles, sur PowerPoint en tout cas. AVANT / HEC, Duke University, Shanghai International Studies University, Louis Vuitton, Kenzo, Dior Parfums. ET AUSSI / Ecrit la nuit, a légalement adopté une salle de sport, et à force d’aller 2 fois par an en Inde avec sa femme, se sent lui aussi un peu indien.

David Bourguignon

Consultant

@MAD / Develops unique retail concepts for clients such as Lanvin, Cartier, Nocibé, with a real passion for Beauty missions. SUPERPOWER / Knows how to align the stars, at least on PowerPoint. BEFORE / HEC, Duke University, Louis Vuitton, Kenzo. AND ALSO / Writes at night, legally adopted a sport club, going to India twice a year, feels a little indian too.

David Bourguignon

Consultant

@MAD / Develops unique retail concepts for clients such as Lanvin, Cartier, Nocibé, with a real passion for Beauty missions. SUPERPOWER / Knows how to align the stars, at least on PowerPoint. BEFORE / HEC, Duke University, Louis Vuitton, Kenzo. AND ALSO / Writes at night, legally adopted a sport club, going to India twice a year, feels a little indian too.

Lucile Piet

Consultante

@ MAD / Accompagne les clients dans la définition et l’optimisation de leurs concepts retail. SUPER POUVOIR / Un œil critique … qui n’a pas la critique facile ! AVANT / AUDENCIA, Boston University, Shanghai Tongji University, Chanel, Louis Vuitton. ET AUSSI / Le kayak parce que ça se lit dans les deux sens.

Lucile Piet

Consultant

@ MAD / Assists clients in defining and optimizing their retail concepts. SUPERPOWER / A critical eye... thats isn't quick to criticize! BEFORE / Audencia school, Boston University, Shangai Tongji University, Chanel, Louis Vuitton. AND ALSO / Kayak because you can read it both ways.

Lucile Piet

Consultant

@ MAD / Assists clients in defining and optimizing their retail concepts. SUPERPOWER / A critical eye... thats isn't quick to criticize! BEFORE / Audencia school, Boston University, Shangai Tongji University, Chanel, Louis Vuitton. AND ALSO / Kayak because you can read it both ways.

Paul Duffour

Consultant

@ MAD / Accompagne les clients dans la définition de concepts retail efficaces et d'expériences clients mémorables en lien avec l'ADN de la marque. SUPER POUVOIR / Fonctionne avec des batteries auto-rechargeables à l'infini. AVANT / LSE, ESSEC, Galeries Lafayette. ET AUSSI / Gourmand de toutes les bonnes choses de la vie, et notamment: l'art contemporain, les déjeuners de famille du dimanche, les moustaches, le Sud-Ouest de la France.

Paul Duffour

Consultant

@MAD / Helping clients to define successful retail concepts and memorable customer experiences in line with brand DNA SUPERPOWER / Powered by inexhaustible batteries BEFORE / LSE, ESSEC, Galeries Lafayette AND ALSO / Loves all good things in life including, and in no particular order : contemporary art, Sunday family lunches, moustaches, South West of France.

Paul Duffour

Consultant

@MAD / Helping clients to define successful retail concepts and memorable customer experiences in line with brand DNA SUPERPOWER / Powered by inexhaustible batteries BEFORE / LSE, ESSEC, Galeries Lafayette AND ALSO / Loves all good things in life including, and in no particular order : contemporary art, Sunday family lunches, moustaches, South West of France.

Ting Shen

Consultante

@ MAD / Aide les marques françaises à devenir plus compétitives en Chine (et réciproquement). SUPER POUVOIR / Savoir garder son calme au milieu du chaos.  AVANT / BFSU, MiM ESCP Europe, Dior, Printemps. ET AUSSI / Artiste zen et passionnée de félins.

Ting Shen

Consultant

ERPOWER / Stay calm in the mildst of chaos. BEFORE / BFSU, MIM ESCP Europe, Dior, Printemps. AND ALSO / Zen artist and cat lady (not the crazy type).

Ting Shen

Consultant

ERPOWER / Stay calm in the mildst of chaos. BEFORE / BFSU, MIM ESCP Europe, Dior, Printemps. AND ALSO / Zen artist and cat lady (not the crazy type).

Romina Simon

Consultante

@ MAD / A rejoint MAD en 2015, accompagne les clients dans leurs réflexions sur les concepts retails. SUPER POUVOIR / #nofilter. AVANT / HEC Paris, University of St.Gallen, Procter & Gamble pour les parfums Dolce&Gabbana. ET AUSSI / Cultive ses expressions suisses tout en vivant la grande vie parisienne.

Romina Simon

Consultant

@ MAD / Joined MAD in 2015, accompanies clients in their reflections and optimisations of retail concepts. SUPERPOWER / #nofilter. BEFORE / HEC Paris, University of St.Gallen, Procter&Gamble for Dolce&Gabbana perfumes. AND ALSO / Living the big Parisian life with a singular Swiss touch.

Romina Simon

Consultant

@ MAD / Joined MAD in 2015, accompanies clients in their reflections and optimisations of retail concepts. SUPERPOWER / #nofilter. BEFORE / HEC Paris, University of St.Gallen, Procter&Gamble for Dolce&Gabbana perfumes. AND ALSO / Living the big Parisian life with a singular Swiss touch.

Diane-Laure ZIPPER DE FABIANI

Consultante

@ MAD / Accompagne et inspire les clients dans la conception des expériences retail de demain en France et dans le monde. SUPER POUVOIR / Tel un caméléon, s'adapte à toutes les situations, des steppes d'Asie Centrale à l'avenue Montaigne. AVANT / HEC Paris, Bain & Company. ET AUSSI Amoureuse des parfums, de l'Inde et du violoncelle. Comédienne à ses heures perdues.

Diane-Laure ZIPPER DE FABIANI

Consultant

@ MAD / Support and inspire customers while designing tomorrow's retail experiences in France and in the world. SUPERPOWER / Just like a chameleon, can adapt herself to all kind of situations, from Central Asia steppes to Avenue Montaigne. BEFORE / HEC Paris & bain and company. AND ALSO / In love with  perfume, India and cello. Actress in her spare time.

Diane-Laure ZIPPER DE FABIANI

Consultant

@ MAD / Support and inspire customers while designing tomorrow's retail experiences in France and in the world. SUPERPOWER / Just like a chameleon, can adapt herself to all kind of situations, from Central Asia steppes to Avenue Montaigne. BEFORE / HEC Paris & bain and company. AND ALSO / In love with  perfume, India and cello. Actress in her spare time.

Fang Qin

Consultant

@ MAD / Aider les clients chinois dans le développement de stratégies Retail uniques. SUPER POUVOIR / Hyperfectionniste. AVANT/ HEC Paris, UIBE, Roland Berger, L'Oréal Luxe. ET AUSSI Un fou de basket et passionné de technologies.

Fang Qin

Consultant

@ MAD Devoted in assisting Chinese Clients to develop unique retail strategies SUPERPOWER / Hyperfectionnist. BEFORE / HEC Paris, UIBE, Roland Berger, L'Oréal Luxe. AND ALSO / A crazy basketball fan and a tech enthusiast.

Fang Qin

Consultant

@ MAD Devoted in assisting Chinese Clients to develop unique retail strategies SUPERPOWER / Hyperfectionnist. BEFORE / HEC Paris, UIBE, Roland Berger, L'Oréal Luxe. AND ALSO / A crazy basketball fan and a tech enthusiast.

Hong Bin Li

Consultant

@ MAD / Aider les clients à élaborer des stratégies retail originales dans un contexte interculturel. SUPER POUVOIR / Traduit plus vite que son ombre. AVANT/ Beijing International Studies University, SINOHYDRO Afrique du centre, HEC, Amazon France. ET AUSSI Adore voyager en solitaire à travers le monde.

Hong Bin Li

Consultant

@ MAD Helps clients elaborate original retail strategies in an intercultural context. SUPERPOWER / Translates faster than his shadow. BEFORE / Beijing International Studies University, SINOHYDRO Afrique du Centre, HEC, Amazon France.  AND ALSO / Loves to travel alone around the world.

Hong Bin Li

Consultant

@ MAD Helps clients elaborate original retail strategies in an intercultural context. SUPERPOWER / Translates faster than his shadow. BEFORE / Beijing International Studies University, SINOHYDRO Afrique du Centre, HEC, Amazon France.  AND ALSO / Loves to travel alone around the world.

Claire CAUCHOIS

Consultante

@ MAD Aide les clients de MAD à imaginer des concepts retail inventifs et performants en soutenant leur (r)évolution, notamment au cœur de leur développement omni-canal. SUPER POUVOIR / Remet en cause tous les clichés sur les blondes. AVANT EM Lyon, East China Normal University Shanghai, Groupe M6, Javelin Group, Accenture. ET AUSSI / Placomusophile passionnée, parisienne cosmopolite, comédienne en herbe, sait aussi construire un meuble Ikea sans notice et monter des blancs en neige, même l’été.

Claire CAUCHOIS

Consultant

@ MAD Helps MAD clients to invent performing retail concepts to sustain their (r)evolution, in particular through their omnichannel development. SUPERPOWER / Challenges all blondies' stereotypes. BEFORE EM Lyon, East China Normal University Shanghai, M6 Group, Javelin Group, Accenture.  AND ALSO / Passionate Champagne caps collector, cosmopolitan Parisian, budding actress, also knows how to assemble Ikea furniture without instructions.

Claire CAUCHOIS

Consultant

@ MAD Helps MAD clients to invent performing retail concepts to sustain their (r)evolution, in particular through their omnichannel development. SUPERPOWER / Challenges all blondies' stereotypes. BEFORE EM Lyon, East China Normal University Shanghai, M6 Group, Javelin Group, Accenture.  AND ALSO / Passionate Champagne caps collector, cosmopolitan Parisian, budding actress, also knows how to assemble Ikea furniture without instructions.

Caroline RAIMBAULT

Consultante

@ MAD Accompagne les clients dans la définition de concepts retail toujours plus originaux et efficaces. SUPER POUVOIR / Peut travailler non-stop, tant qu’il y a de la musique Bollywood en fond sonore. AVANT ESSEC, Parfums Christian Dior, Yves Saint-Laurent Beauté, Diptyque. ET AUSSI Passionnée de films coréens des années 70, de préférence sous-titrés japonais. Thanatopracteur de félins.

Caroline RAIMBAULT

Consultant

@ MAD Assists clients in defining ever more innovative and efficient retail concepts. SUPERPOWER Non-stop worker, while listening to Bollywood music. BEFORE ESSEC, Parfums Christian Dior, Yves Saint-Laurent Beauté, Diptyque. AND ALSO Loves Korean movies, rather with Japanese subtitles. Undertaker for big cats.

Caroline RAIMBAULT

Consultant

@ MAD Assists clients in defining ever more innovative and efficient retail concepts. SUPERPOWER Non-stop worker, while listening to Bollywood music. BEFORE ESSEC, Parfums Christian Dior, Yves Saint-Laurent Beauté, Diptyque. AND ALSO Loves Korean movies, rather with Japanese subtitles. Undertaker for big cats.

Sinan LU

Consultante

@ MAD / Aide les clients chinois de MAD à définir des concepts retail sur-mesure. SUPER POUVOIR Réfléchie dans le conseil, rapide et efficace dans l'action. AVANT Université de Warwick, HEC Paris, Hilton. ET AUSSI / Fin gourmet, sur le point d’avoir 100 étoiles Michelin à son actif.

Sinan LU

Consultant

@ MAD Assist in defining tailored retail positioning for Chinese clients. SUPERPOWER / Deliberate in counsel, prompt in action. BEFORE University of Warwick, HEC Paris, Hilton. AND ALSO Gourmand lover, on the way to collect 100 Michelin stars.

Sinan LU

Consultant

@ MAD Assist in defining tailored retail positioning for Chinese clients. SUPERPOWER / Deliberate in counsel, prompt in action. BEFORE University of Warwick, HEC Paris, Hilton. AND ALSO Gourmand lover, on the way to collect 100 Michelin stars.

Arthur GAYET

Consultant

@ MAD Aide les clients à comprendre le monde de demain pour développer le concept retail qui saura surprendre et convaincre leur clientèle. SUPER POUVOIR Scanne les documents Excels, Photos et PDF, plus vite que les algorithmes Google. AVANT Sciences Po, Hitotsubashi University, The Kooples, Volcan Design. ET AUSSI / Connaît les répertoires de Netflix, HBO et Canal+ sur le bout des doigts. Guide culinaire des meilleures adresses parisiennes (prend en compte les restrictions alimentaires et allergies).

Arthur GAYET

Consultant

@ MAD Helps clients to understand tomorrow’s world, to develop surprising and convincing retail concepts. SUPERPOWER / Scan excels, Photos and PDF faster than Google’s algorithms. BEFORE Sciences Po, Hitotsubashi University, The Kooples, Volcan. AND ALSO Knows by heart Netflix’s, HBO’s and Canal+’s catalogues. Culinary guide for best Parisian restaurants (takes into account food restriction or allergies).

Arthur GAYET

Consultant

@ MAD Helps clients to understand tomorrow’s world, to develop surprising and convincing retail concepts. SUPERPOWER / Scan excels, Photos and PDF faster than Google’s algorithms. BEFORE Sciences Po, Hitotsubashi University, The Kooples, Volcan. AND ALSO Knows by heart Netflix’s, HBO’s and Canal+’s catalogues. Culinary guide for best Parisian restaurants (takes into account food restriction or allergies).

Jessica Ying WANG

Consultante

@ MAD Aide les clients à construire leur stratégie marketing de marque et les accompagne dans la (re)définition de leur expérience client. SUPER POUVOIR Garde l’ « energy always wins » attitude et relève des défis incroyables. AVANT ESSEC, L’Oréal, Tiffany & Co., Paul Smith, Kenzo. ET AUSSI Fervente collectionneuse de parfums et amatrice passionnée de dessin au crayon.

Jessica Ying WANG

Consultant

@ MAD Help MAD’s clients build brand marketing strategy and accompanying them in (re)defining their customer experience. SUPERPOWER Keep the “energy always wins” attitude and rise to improbable challenges. BEFORE ESSEC, L’Oréal Group, Tiffany & Co., Paul Smith, Kenzo. AND ALSO Avid perfume collector and amateur color-pencil artist.

Jessica Ying WANG

Consultant

@ MAD Help MAD’s clients build brand marketing strategy and accompanying them in (re)defining their customer experience. SUPERPOWER Keep the “energy always wins” attitude and rise to improbable challenges. BEFORE ESSEC, L’Oréal Group, Tiffany & Co., Paul Smith, Kenzo. AND ALSO Avid perfume collector and amateur color-pencil artist.

Miléna ZORBIC

Office Manager

@ MAD / Veille au bien-être de l’ensemble des membres de MAD au quotidien. SUPER POUVOIR A plusieurs identités secrètes : coach fitness, praticienne massages créatifs, cuisinière. AVANT Nestlé, Galderma, L’Oréal. ET AUSSI Fitness addict, pratique la course à pied, la natation, le cyclisme, le surf, amatrice de bonne cuisine et amoureuse de grandes balades en nature.

Miléna ZORBIC

Office Manager

@ MAD / Does her best to take care of the whole MAD team. SUPERPOWER Several secret identities : fitness coach, runner, cook and massages provider. BEFORE Nestlé, Galderma, L'Oréal. AND ALSO Fitness addict, running, swimming, biking, surfing, good food addict, walk lover.

Miléna ZORBIC

Office Manager

@ MAD / Does her best to take care of the whole MAD team. SUPERPOWER Several secret identities : fitness coach, runner, cook and massages provider. BEFORE Nestlé, Galderma, L'Oréal. AND ALSO Fitness addict, running, swimming, biking, surfing, good food addict, walk lover.

Margot DE GROOT VAN EMBDEN

Consultante

@ MAD / Aide les clients à analyser les évolutions du retail et à adapter leur concept à différents contextes socio-culturels, notamment en Asie. SUPER POUVOIR Sociologue tout terrain, décrypte les clientèles d’aujourd’hui et de demain. AVANT ENS Lyon, Peking University, Dior Couture, SKP. ET AUSSI Incurable sinophile, aime arpenter la Chine armée de son dictaphone ; Adepte de flamenco et de clavecin, sait porter des talons mais les troque souvent contre un sac-à-dos.

Margot DE GROOT VAN EMBDEN

Consultant

@ MAD / Helps clients to analyze retail trends and adapt their concept to different socio-cultural environments, especially in Asia. SUPERPOWER Cross-country sociologist, able to decipher the most complex customers. BEFORE ENS Lyon, Peking University, Dior Couture, SKP. AND ALSO Inveterate China lover, never misses an occasion to explore it with her recorder; dances flamenco and plays the harpsichord, knows how to wear high-heels but often swaps them for a backpack!.

Margot DE GROOT VAN EMBDEN

Consultant

@ MAD / Helps clients to analyze retail trends and adapt their concept to different socio-cultural environments, especially in Asia. SUPERPOWER Cross-country sociologist, able to decipher the most complex customers. BEFORE ENS Lyon, Peking University, Dior Couture, SKP. AND ALSO Inveterate China lover, never misses an occasion to explore it with her recorder; dances flamenco and plays the harpsichord, knows how to wear high-heels but often swaps them for a backpack!.

Mentions Légales / Privacy Policy

MAD Network
7, rue du Quatre-Septembre
75002 Paris, France
+33 (0)1 44 82 04 75

SAS au capital de 40 000€
RSC Paris B 514 324 763

Directrice de la publication : Delphine VITRY.
Responsable de la Rédaction : Jean REVIS.

Hébergement sur les serveurs de la société OVH
2 rue Kellermann, 59100 Roubaix Cedex 1, FRANCE

Développement : Graphite Multimédia

MAD Hospitality Bloc 1

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

ed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi architecto beatae vitae dicta sunt explicabo. Nemo enim ipsam voluptatem quia voluptas sit aspernatur aut odit aut fugit, sed quia consequuntur magni dolores eos qui ratione voluptatem sequi nesciunt.

MAD Hospitality Bloc 2

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

ed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi architecto beatae vitae dicta sunt explicabo. Nemo enim ipsam voluptatem quia voluptas sit aspernatur aut odit aut fugit, sed quia consequuntur magni dolores eos qui ratione voluptatem sequi nesciunt.

MAD Hospitality Bloc 3

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

ed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi architecto beatae vitae dicta sunt explicabo. Nemo enim ipsam voluptatem quia voluptas sit aspernatur aut odit aut fugit, sed quia consequuntur magni dolores eos qui ratione voluptatem sequi nesciunt.

MAD Hospitality Bloc 4

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

ed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi architecto beatae vitae dicta sunt explicabo. Nemo enim ipsam voluptatem quia voluptas sit aspernatur aut odit aut fugit, sed quia consequuntur magni dolores eos qui ratione voluptatem sequi nesciunt.

MAD Hospitality Bloc 5

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

ed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi architecto beatae vitae dicta sunt explicabo. Nemo enim ipsam voluptatem quia voluptas sit aspernatur aut odit aut fugit, sed quia consequuntur magni dolores eos qui ratione voluptatem sequi nesciunt.

MAD Hospitality Bloc 6

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

ed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi architecto beatae vitae dicta sunt explicabo. Nemo enim ipsam voluptatem quia voluptas sit aspernatur aut odit aut fugit, sed quia consequuntur magni dolores eos qui ratione voluptatem sequi nesciunt.

MAD Hospitality Bloc 7

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

ed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi architecto beatae vitae dicta sunt explicabo. Nemo enim ipsam voluptatem quia voluptas sit aspernatur aut odit aut fugit, sed quia consequuntur magni dolores eos qui ratione voluptatem sequi nesciunt.

MAD Hospitality Bloc 8

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

ed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi architecto beatae vitae dicta sunt explicabo. Nemo enim ipsam voluptatem quia voluptas sit aspernatur aut odit aut fugit, sed quia consequuntur magni dolores eos qui ratione voluptatem sequi nesciunt.

Christophe PEDRO

Partner

@ MAD / Porte la practice conseil en organisation et accompagne les clients de MAD dans la conduite de programmes complexes de refonte de structures et de modèles de gouvernance. SUPER POUVOIR Très souvent d’excellente humeur, tel le roseau ne cède jamaisAVANT Neoma, 18 ans d’expérience en conseil en management, en France et à l’international (Etats-Unis, Brésil, Allemagne), chez Kea&Partners et Gemini Consulting. ET AUSSI Biculturel, portugais d’origine, amoureux de l’Asie du Sud-Est.

Christophe PEDRO

Partner

@ MAD / In charge of the organizational consulting practice, actively supports MAD clients in complex structure and governance transformation cases. SUPERPOWER Always in the best mood, such reed never yields. BEFORE Neoma, 18 year-experience in management consulting in France and abroad (US, Brazil, Germany) within Kea&Partners and Gemini Consulting. AND ALSO French & Portuguese, in love with South-East Asia.

Christophe PEDRO

Partner

@ MAD / In charge of the organizational consulting practice, actively supports his clients in complex structure and governance transformation cases. SUPERPOWER / Always in the best mood, such reed never yields. BEFORE Neoma, 18 year-experience in management consulting in France and abroad (US, Brazil, Germany) within Kea&Partners and Gemini Consulting. AND ALSO / French & Portuguese, in love with South-East Asia.

Eva CASTER

Consultante

@ MAD Aide les clients de MAD à replacer le client au centre de leur stratégie retail. SUPER POUVOIR Une vision au rayon X capable de déceler les comportements et anticiper les désirs de chaque client. AVANT EM Lyon, East China Normal University Shanghai, Chanel Horlogerie Joaillerie puis Mode, Marketing Produit et Client. ET AUSSI / Passionnée de bistronomie, son unité de mesure est le prix d’un menu dans une des meilleures tables du Fooding.

Eva CASTER

Consultant

@ MAD Helps MAD clients to place the clients' needs at the heart of their retail strategy. SUPERPOWER / An X-Ray Vision enabling her to detect behaviours and anticipate every client’s desire. BEFORE EM Lyon, East China Normal University Shanghai, Chanel Watches & Fine Jewelry then Fashion, Product and Client Marketing.  AND ALSO / Passionate about “bistronomie”, her measurement unit is the price of a menu in one of the Fooding best tables.

Eva CASTER

Consultant

@ MAD Helps MAD clients to place the clients' needs at the heart of their retail strategy. SUPERPOWER / An X-Ray Vision enabling her to detect behaviors and anticipate every client’s desire. BEFORE EM Lyon, East China Normal University Shanghai, Chanel Watches & Fine Jewelry then Fashion, Product and Client Marketing.  AND ALSO / Passionate about “bistronomie”, her measurement unit is the price of a menu in one of the Fooding best tables.

 

Marie BEAUDET

Consultante

@ MAD Accompagne les clients dans la construction de leur stratégie d'expérience client. SUPER POUVOIR Peut faire 100 choses à la fois ... pas 101 ! AVANT HEC Paris, Paris IV Sorbonne, Louis Vuitton, Van Cleef & Arpels, filiale d’Accenture. ET AUSSI / Yogini aguerrie et méditante en devenir, fan de jus verts et de graines de chia.

Marie BEAUDET

Consultant

@ MAD Assists clients in building their client experience strategy. SUPERPOWER / Can do 100 things at the same time ... not 101 ! BEFORE HEC Paris, Paris IV Sorbonne, Louis Vuitton, Van Cleef & Arpels, Accenture joint venture.  AND ALSO / Found of yoga and meditation, green juices and chia seeds. 

Marie BEAUDET

Consultant

@ MAD Assists clients in building their client experience strategy. SUPERPOWER / Can do 100 things at the same time ... not 101 ! BEFORE HEC Paris, Paris IV Sorbonne, Louis Vuitton, Van Cleef & Arpels, Accenture joint venture.  AND ALSO / Found of yoga and meditation, green juices and chia seeds. 

Capucine BUREAU

Consultante MAD Academy

@ MAD A rejoint la MAD Academy pour soutenir l’activité de développement de contenus pédagogiques et pour gérer sa plateforme e-learning. SUPER POUVOIR Arrive aussi bien à s’adapter aux petites boutiques des rues escarpées d’Istanbul qu’aux gigantesques malls luxueux de Dubaï. AVANT IÉSEG School of Management (Paris), Koç University (Istanbul), Chanel (Marketing Services & Digital Mode Europe / Marketing Events & CRM Mode Dubaï) et Hermès (Formation Maroquinerie). ET AUSSI Pratique le grand écart intergénérationnel entre des heures à broder un canevas à tête de labrador ou inventer des hashtags sur Instagram.

Capucine BUREAU

MAD Academy Consultant

@ MAD Joined the MAD Academy to support the development of learning contents and blended formats and to manage its e-learning platform. SUPERPOWER / Can just as easily navigate through the winding streets of Istanbul to the vast luxury malls of Dubai. BEFORE IÉSEG School of Management (Paris), Koç University (Istanbul), Chanel (Marketing Services & Digital Fashion Europe / Marketing Events & CRM Fashion Dubai) and Hermès (Leather Goods Product Training).  AND ALSO / Practices hobbies for all ages, from spending hours embroidering a labrador face tapestry to inventing hashtags on Instagram. 

Capucine BUREAU

MAD Academy Consultant

Joined the MAD Academy to support the development of learning contents and blended formats and to manage its e-learning platform. SUPERPOWER / Can just as easily navigate through the winding streets of Istanbul to the vast luxury malls of Dubai. BEFORE IÉSEG School of Management (Paris), Koç University (Istanbul), Chanel (Marketing Services & Digital Fashion Europe / Marketing Events & CRM Fashion Dubai) and Hermès (Leather Goods Product Training).  AND ALSO / Practices hobbies for all ages, from spending hours embroidering a labrador face tapestry to inventing hashtags on Instagram. 

Eugénie LE DRESSAY

Manager

Eugénie Le Dressay@ MAD Accompagne les clients dans le développement de concepts retail signature, donnant corps à de nouvelles expériences client engageantes et mémorables, en veillant à la cohérence de l’ensemble des signes émis. SUPER POUVOIR S’applique à faire de la pensée d’Oscar Wilde « Soyez vous-même ; les autres sont tous déjà pris », le crédo de chaque marque. AVANT Architecte DPLG, MS ESCP Europe, près de 15 années d’expérience en agence de design dédiées à la conception et mise en oeuvre de projet de Retail Design, Carré noir-Publicis, CBA-Ogilvy, Groupe Dia-mart. ET AUSSI Légèrement ‘multi-patride’ dans l’âme entre France, Australie, Suisse, Norvège & Portugal résultat d’une enfance à l’étranger & d’un mariage 100% EU ; fervente animals lover.

Eugénie LE DRESSAY

Manager

Eugénie Le Dressay@ MAD Supports client in the development of signature retail concepts by shaping new engaging and memorable customer experiences, while ensuring consistency of all distinctive marks. SUPERPOWER Tries to make the Oscar Wilde’s words « Be yourself; everyone else is already taken », the motto of every brand. BEFORE Architect DPLG, MS ESCP Europe, almost 15 year-experience in Design Agency dedicated to conceptualizing and implementing Retail Design project, Carré noir-Publicis, CBA-Ogilvy, Groupe Dia-mart. AND ALSO Slightly multi-national at heart between Australia, Swizzerland, Norway & Portugal and of course France as a consequence of a chilhood abroad and a 100% EU wedding, convinced animals lover.

Eugénie LE DRESSAY

Manager

Eugénie Le Dressay@ MAD Supports client in the development of signature retail concepts by shaping new engaging and memorable customer experiences, while ensuring consistency of all distinctive marks. SUPERPOWER Tries to make the Oscar Wilde’s words « Be yourself; everyone else is already taken », the motto of every brand. BEFORE Architect DPLG, MS ESCP Europe, almost 15 year-experience in Design Agency dedicated to conceptualizing and implementing Retail Design project, Carré noir-Publicis, CBA-Ogilvy, Groupe Dia-mart. AND ALSO Slightly multi-national at heart between Australia, Swizzerland, Norway & Portugal and of course France as a consequence of a chilhood abroad and a 100% EU wedding, convinced animals lover.

Alice MIGNERY

Consultante

@ MAD Redéfinit les stratégies de marque, élabore des histoires retail différentiantes et innovantes, et enchante l’expérience client dans la singularité de l’identité de marque. SUPER POUVOIR Une vision 360° pour que la magie opère ! AVANT North Carolina State University, SKEMA Business School, Cheval Blanc, L’Oréal, Chanel. ET AUSSI / Fan de l’océan et des bords de mer. Recharge ses batteries à l’énergie solaire.  Une inconditionnelle des voyages hétéroclites : cabane en forêt ou hôtel particulier, petites îles ou frénésie des grandes villes, exploratrice et contemplatrice.

Alice MIGNERY

Consultant

@ MAD Redefines branding strategies, elaborates innovative and unique retail stories, and brighten customer experience in the uniqueness of brand identity. SUPERPOWER / A « 360-degree» view, ensuring the magical harmony ! BEFORE North Carolina State University, SKEMA Business School, Cheval Blanc, L’Oréal, Chanel.  AND ALSO / Ocean- and seaside-addict. Recharges her batteries with solar energy. A devotee to motley trips: cabin in the woods or mansion house, small islands or frenzy of big cities, explorer and contemplator.

Alice MIGNERY

Consultant

@ MAD Redefines branding strategies, elaborates innovative and unique retail stories, and brighten customer experience in the uniqueness of brand identity. SUPERPOWER / A « 360-degree» view, ensuring the magical harmony ! BEFORE North Carolina State University, SKEMA Business School, Cheval Blanc, L’Oréal, Chanel.  AND ALSO / Ocean- and seaside-addict. Recharges her batteries with solar energy. A devotee to motley trips: cabin in the woods or mansion house, small islands or frenzy of big cities, explorer and contemplator.

Quentin LOCKHART

Consultant

@ MAD Accompagne les clients dans le développement de concepts et d’expériences retail impactants et efficaces. SUPER POUVOIR Une expérience multicarte pour une vision en phase avec les enjeux d’aujourd’hui. AVANT University of Westminster, Publicis Groupe, Le Printemps, L’Oréal Paris. ET AUSSI / La mode, la mode, la mode, le vélo dans Paris, la course avec les phoques en baie de Somme, une maitrise parfaite de la perceuse/visseuse et autres scies cloche, les Saab 900.

Quentin LOCKHART

Consultant

@ MAD Support clients in defining impactful and efficient retail concepts and experiences. SUPERPOWER / A broad experience allowing a vision in tune with the latest strategic stakes. BEFORE University of Westminster, Publicis Groupe, Le Printemps, L’Oréal Paris.  AND ALSO / La mode, la mode, la mode, biking in Paris, racing with the seals in baie de Somme, master of drill, screwdriver and hole saw, Saab 900.

Quentin LOCKHART

Consultant

@ MAD Support clients in defining impactful and efficient retail concepts and experiences. SUPERPOWER / A broad experience allowing a vision in tune with the latest strategic stakes. BEFORE University of Westminster, Publicis Groupe, Le Printemps, L’Oréal Paris.  AND ALSO / La mode, la mode, la mode, biking in Paris, racing with the seals in baie de Somme, master of drill, screwdriver and hole saw, Saab 900.